برگزاری جشنواره فرهنگی و ورزشی «هشت بهشت» در پارک ملت مشهد مقدس + فیلم ارتقاء حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد مقدس به سازمان بسیج افشای خودکشی ۱۰ نظامی اسرائیلی در ساعات اولیه عملیات طوفان الاقصی تملک ۲۷۰ پلاک از سوی سازمان زمین و مسکن در سال ۱۴۰۲ | اختصاص ۳ هزار میلیارد ریال به حاشیه شهر مشهد کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه لوکال آزادی مشهد در آینده‌ای نزدیک ظرفیت اشغال هتل‌های مشهد در دهه کرامت به ۷۰ درصد رسید ویژه‌ترین فضاآرایی شهری به‌مناسبت دهه کرامت در مشهد مقدس اعمال‌قانون یک هزار و ۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۱ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان شهدا و بزرگراه‌های مشهد | فوت سرنشین پژو به دلیل واژگونی خودرو (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) هوای ۹ منطقه کلانشهر مشهد «پاک» است (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقراری سیستم گردشی غرفه‌داری در شب‌بازارهای مشهد | موافقان و مخالفان چه می‌گویند؟ مدیریت شهری مشهد، مهیای برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) پایان پرونده پلاک ۱۷۶ | پس از ۳ دهه، یکی از فرسایشی‌ترین پروژه‌های شهر مشهد رو به پایان است برنامه عملیاتی اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران-مشهد در اردیبهشت ماه تدوین می‌شود تعیین تکیلف ۲۴۰ پرونده ارسالی در کمیسیون ماده ۵ توسط شهرداری مشهد طی سال گذشته قلندرشریف: ایستگاه سلامت خط‌دو متروی مشهد در سال ۱۴۰۳ تکمیل می‌شود مجید فاطمی‌ارفع به‌عنوان مشاور شهردار مشهد مقدس منصوب شد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوس‌رانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام‌رضا(ع) شهروند خبرنگار | درخواست رفع مشکل آسفالت محله کاظمیه مشهد + پاسخ
سرخط خبرها

افزایش ظرفیت مراکز اسکان زائران در مشهد| بوستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند (۲۴ شهریور ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۱۸۴۳۰۲
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
افزایش ظرفیت مراکز اسکان زائران در مشهد| بوستان‌ها در حالت آماده‌باش هستند (۲۴ شهریور ۱۴۰۲)
معاون شهردار و قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: ظرفیت اسکان زائران از ۶۷ هزار نفر به ۷۰ هزار نفر افزایش یافته است.

حسین باغگلی در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص ظرفیت اسکان زائران اظهار کرد: طبق آمار اعلامی حدود ۵۰ درصد از ظرفیت موقعیت‌های اسکان اضطراری که شهرداری مشهد آماده کرده است تا شب گذشته تکمیل شده و هر روز تا پایان ماه صفر، این آمار رو به افزایش است و مشکلی برای اسکان نخواهیم داشت.

قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد بیان کرد: افزایش ساعات خدمت به زائران در مراکز اسکان به صورت ۲۴ ساعته را در دستور کار قرار دادیم. پیش از این فقط از ساعت ۲۰ تا ۷ صبح پذیرش زائر را داشتیم اما اکنون به صورت شبانه روزی پذیرای زائران هستیم.

وی تاکید کرد: ظرفیت اسکان در سطح شهر از ۶۷ هزار نفر به ۷۰ هزار نفر شب خواب افزایش یافته است و زیر ساخت ایجاد ظرفیت ۱۰ هزار نفری نیز به صورت آماده باش در پارک‌ها و بوستان‌ها وجود دارد تا این آمار به ۸۰ هزار نفر شب خواب افزایش یابد.

باغگلی ادامه داد: اگر نیاز به افزایش ظرفیت اسکان وجود داشته باشد امکان ایجاد ظرفیت در بوستان‌های سطح شهر فراهم است. البته  از شب گذشته نیز بوستان جهانشهر را برای استفاده زائران مهیا کردیم و بعد از آن بوستان‌های ریحانه، ترافیک و وحدت نیز در حالت آماده باش قرار دارند. در مرحله بعد نیز می‌توانیم ۱۰ بوستان دیگر را به صورت آماده باش به این ظرفیت‌ها اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: دو نوع ایستگاه خدمت رسانی به زائران داریم که یک دسته آن مربوط به ورودی هاست که سازمان فرهنگی و اجتماعی هم مستقیما با آن‌ها در ارتباط است و دستگاه‌های مردمی خدمت رسان در حوزه فعالیت خود مانند هلال احمر و اورژانس و بنیاد شهید و امور ایثارگران در برپایی موکب‌ها سهیم هستند. دسته دوم ایستگاه‌های مردمی است که برای تغذیه و پذیرایی خدمت رسانی می‌کنند.

باغگلی تاکید کرد: ۸ ایستگاه به صورت اختصاصی برای پذیرایی از زائران وجود دارد که ۵ ایستگاه مربوط به زائران پیاده و ۳ ایستگاه مربوط به زائران سواره است که زیرساخت‌های آن به عهده شهرداری است و با کمک مردم و دستگاه‌های خدمت رسان اداره می‌شود. موکب‌های مردمی نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شوند که ۳۳۳ ایستگاه با مشارکت شهرداری برپا شده است و ۴۷۵ موکب نیز تنها مجوز از شهرداری گرفتند و تمام تجهیزات و حتی سازه هم به عهده خودشان بوده است که در مجموع ۸۰۰ موکب شب خواب و ایستگاه صلواتی هستند و در سطح شهر به صورت پراکنده حضور دارند.

قائم مقام ستاد دهه آخر صفر شهرداری مشهد گفت: ثبت هیئات و آمار ورود زائران و راهنمایی و شناسایی افرادی که اسکان ندارند در ۸ ایستگاه مربوط به شهرداری مشهد انجام می‌شود و بخش موکب‌های مردمی با حضور تشکل مردمی جمعیت خدمتگزاران صورت می‌گیرد و تا امروز، خوشبختانه مشکل و چالشی در حوزه اسکان و پذیرایی زائران نداشتیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->